Minun lokakuuni alkoi ihanan lankaisena. Tulin eilen jumpasta kotiin, ja sovin ex-tempore treffit lankakaupoille ystävän kanssa. Unohdin lompakkonikin kotiin, mutta onneksi sain pummittua lankoja varten hieman käteistä ystävälliseltä taholta ;-)

Kävimme Menitassa ja minun aikeeni oli ostaa Dropsin alpakkaa ja helmiä yhteen joululahjaan (sanon vaan, että ihanat Ilun keksimät helmikynskkäät inspiroivat, pienillä muutoksilla) ja omaan huiviini. Kas tässä he ovat:

468038.jpg

Kuvassa poseeraa myös Haruha-huivi, jonka Piikkari ystävällisesti ja salassa oli tehnyt ja antoi sen minulle lahjana, koska olemme tilailleet lankoja yhdessä. Hah! Ihan kuin se olisi minulle kauhean raskasta ja inhottavaa puuhaa ;-) Päinvastoin. Rakastan tilailla lankoja, oli se sitten minulle tai jollekin muulle. Ja pääseehän siinä hiplaamaan ja haistelemaan uusia lankojakin, mind you...

Ylläolevassa kuvassa on myös sitten yksi salainen joululahjaprojekti Fritidsistä. En ole vielä ihan varma kuinka se toteutetaan, mutta pikkuveljeni pyysi minua tekemään, ja minähän teen!

468049.jpg

Tässä kuvassa on ihanaa Pirkka-lankaa, ensimmäistä kertaa minun lankakokoelmissani. Huivi myöskin, joku pieni pitsinen. Ei ihan minun värini, mutta niin suloinen, että oli pakko!

Tein pikkuisilleni pääkallopipot. Olimme nimittäin joku ilta viime viikolla Cittarissa ja kävelin lankaosaston läpi (niinkuin melkein aina) ja lapset bongasivat taas kerran ne Ville Valo-langat ja halusivat niistä pipot. Kysyin, että eikö olis kivempi, että olis jonkun muun värinen pipo ja valolangasta joku kuva, vaikka pääkallo (oma lehmä ojassa ;D). Ja se kävi.

468059.jpg

Esikoisen pipo tummanruskeaa Ainoa, 80 silmukkaa ja 5mm sukkapuikot. Pääkallon kuvio toisiks uusimmasta Modasta, muuten oma malli.

468068.jpg

Kuopuksen pipo vihreää Ainoa, muuten samat speksit.

468078.jpg

Sitten itselleni huivi Knitpicksin Andean Treasuresta. Malli on kirjasta Scarves- A knitter's dozen ja sen nimi on Shaped Ascot. Erittäin helppo. Nyt ois rintarossi hakusessa. Iso Omena koluttu, eikä yhden yhtäkään rintarossia löydetty. Kuvassa esiintyy hiuspinni, kaunis sekin, mutta en haluaisi sitä pudottaa tai hävittää, koska se on erittäin tunnearvoinen lahja vuosien takaa.

468082.jpg

Mikäs tonttu siinä vilahti??? Eikun se olikin vaan uusi piponi, Colinetten 5Pointista tehty, 10mm pyöröpuikoilla. Aika hippi sanoisinko ;-) Priimassa oli muutama kerä tätä 5Pointia, jota olen joskus netissä kuolannut, mutta en ole uskaltanut ostaa. Nyt kun sai hiplatakin, ihastuin kerän verran. Yksi 100g kerä riitti just ja just pipoon, vaikka kaveri väitti, että siitä saa pipon ja rannekkeet. Hoh!